مجوزهای موقت و تمدید ویزا

اگر شما یک تبعه خارجی هستید که در حال حاضر با مجوز یا ویزا در کانادا به سر می‌برید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه اقامت خود را تمدید کنید یا وضعیت خود را تمدید کنید. مجوز موقت یا ویزا مدرکی است که به شما اجازه می دهد برای مدت زمان مشخص و برای هدفی خاص مانند گردشگری، تحصیل، کار یا پیوستن به اعضای خانواده به کانادا وارد شوید و برای مدتی بمانید. بسته به نوع مجوز یا ویزای شما، اگر می خواهید به اقامت خود در کانادا ادامه دهید، ممکن است لازم باشد قبل از انقضای آن برای تمدید درخواست دهید. فرآیند و الزامات درخواست برای مجوز موقت یا خدمات تمدید ویزا در کانادا بسته به نوع مجوز یا ویزا و وضعیت فعلی شما متفاوت است. با این حال، برخی از مراحل و نکات کلی عبارتند از:

  • تاریخ انقضای مجوز یا ویزای فعلی خود را بررسی کنید و حداقل 30 روز قبل از انقضای آن برای تمدید درخواست دهید. شما می توانید تاریخ انقضا را در سند خود یا در پورتال آنلاین اداره مهاجرت پیدا کنید.
  • نوع خدمات تمدید مورد نیاز خود را تعیین کنید. بسته به شرایط و اولویت خود می توانید به صورت آنلاین یا از طریق پست درخواست دهید. همچنین می توانید برای تمدید مجوز یا ویزای فعلی خود درخواست دهید یا شرایط یا نوع مجوز یا ویزای خود را تغییر دهید، مانند تغییر از ویزای ویزیتور به مجوز تحصیل.
  • مدارک و هزینه های مورد نیاز برای درخواست خود را جمع آوری کنید. برای اقامت در کانادا باید مدارکی دال بر هویت، هدف از سفر و توانایی مالی خود ارائه دهید. همچنین باید هزینه درخواست و هزینه انگشت نگاری (در صورت وجود) را بپردازید.
  • درخواست خود را ارسال کنید و منتظر تصمیم باشید. می توانید وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین یا با تماس با IRCC بررسی کنید. زمان بررسی ممکن است بسته به نوع و پیچیدگی برنامه شما و حجم برنامه های دریافت شده توسط IRCC متفاوت باشد.
  • در حالی که منتظر تصمیم هستید، وضعیت اقامتی خود را در کانادا حفظ کنید. تا زمانی که قبل از انقضای مجوز یا ویزای فعلی خود برای تمدید درخواست دهید، می توانید تا زمانی که تصمیمی را دریافت نکرده اید، تحت وضعیت آخر در کانادا بمانید. با این حال، شما باید شرایط مجوز یا ویزای فعلی خود را تا زمانی که ویزای جدید دریافت کنید، رعایت کنید.